/Gamificatie & Co-Creatie

Gamificatie & Co-Creatie

I Co-creatie, E-learning

In onze workshops en co-creatie sessies maken we gebruik van QandR, een instrument dat goed aansluit bij de manier waarop mensen nu communiceren en de mogelijkheden die mobiele telefoons bieden. Deelnemers raken op deze manier actiever betrokken bij de groepssessies en de reacties zijn vaak intuïtief waardoor interessante discussies en soms onverwachte inzichten ontstaan. De opdrachten worden eenvoudig met de mobiele telefoon uitgevoerd. De resultaten zijn direct zichtbaar voor de groep op een groot beeldscherm. Zo leggen we op een visuele manier meningen, reacties en soms onverwachte verbindingen vast. We werken daarbij o.a. met moodboards, woordenwolken, stellingen, kwadranten en polls. Het QandR instrument wordt in binnen- en buitenland vooral gebruikt voor marktonderzoek. Wij zetten het instrument in om projecten rondom voeding & gezondheid en initiatieven rondom duurzaamheid en sociale innovatie te ondersteunen.

Lees meer over QandR , of bekijk de video hieronder.

II Educatief communiceren

Hoe draag je in deze versnipperde medialandschap jouw verhaal uit? Een folder, een website? Doorgaans is dat niet genoeg en sociale media zijn weer zo vluchtig.

Het authentieke ambacht, projecten rondom voeding & gezondheid, initiatieven rondom duurzaamheid en sociale innovatie hebben meer te bieden dan een paar slogans, een glossy foto of een vluchtige post op instagram.

Bijzondere projecten verdienen te worden ondersteund door innovatieve communicatie. Wij werken mee aan nieuwe en speelse manieren om juist dat mogelijk te maken. Hierdoor kun je naast informatie verstrekken het publiek ook iets leren. We maken hierbij gebruik van Mu-pop, een applicatie die oorspronkelijk bedoeld was voor interactieve museale tentoonstellingen maar ook ingezet kan worden in een innovatieve winkelruimte.

Lees meer over Mu-pop